tisdag 14 september 2010

I'm back in your good graces again

Nu har jag varit här i 3 veckor, det är konstigt, tiden går alldeles för fort. När jag kom var det strålande sol och jag ville inte gå ut genom dörren utan mest sitta bredvid ac'n (ALLA har ac här, de tycker att jag är jättekonstig som tycker det är lustigt), men nu har hösten kommit, och låt mig säga såhär, stockholms höst är en mild vårvind jämfört med det här. Det är rått och grått och det regnar och stormar. Missförstå mig inte, jag hjärtar det, jag älskar det av hela mitt hjärta! Men jag är lite rädd för vintern och snart kommer den.

Det här är ett ganska konstigt land, här kommer en lista på varför det är konstigt (OBS kommer att fyllas på)
- När man går på bio får man inget säte, utan man kan sitta var man vill
- Det finns inga övergångsställen, jag har löst det genom att vänta och hoppas att någon stannar, annars springa för glatta livet
- De har skolbuss även för tonåringarna
- Det går bara att köpa rivna morötter eller skalade minimorötter, inte smutsiga oskalade morötter
- Mataffärernas fling-avdelning är större än en svensk mataffärs hela mejeriavdelning
- Man kan köpa cheeseburgare på konserv

Jag saknar stockholm lite, eller kanske mer mina vänner. Jag är inte en så särskilt social människa så jag klarar mig ganska bra men igår var jag jätteledsen och saknade alla så hemskt mycket, det hjälper såklart att jag har världens bästa man som håller om mig och säger fina saker men ibland så skulle jag bara vilja ha mina vänner här och dricka rosé och ha diskussioner som hör bättre hemma i en sitcom.

Det var allt för idag. Jag får se när jag kommer hem. Eftersom amerika är ett fittland så tvingade de mig att boka om min biljett till november, jag vill inte åka hem då men jag vet inte om jag har råd med en ny flygbiljett så vi får se.



edit: Alltså jag tittar på den där kartan och jag fattar inte varför de säger att de bor i NORRA Ontario, det är lika mycket norra Ontario som Stockholm ligger i norra Sverige. Förvisso bor det typ ingen norr om här, på riktigt, eller jo ok, det bor folk i Thunder Bay (vet detta för jag spelar WoW med två av dom!) och det ligger ju norrut, men annars är det nog fan bara ödeland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar