fredag 17 september 2010

Vakna upp - arbetarklassen framfor platt-tv:n som serverar plastdrommar fran USA

Jag har ett jobb, jag gar i skolan och jag ar frisk (ja pappa, jag raknas faktiskt som psykiskt frisk fast jag rostar pa vansterpartiet). Raknar jag pengarna som kommer in pa kontot i slutet av manaden sa ar det absolut mer an vad som kom in nar vi har en "rod" regering. Men om jag raknar med alla mina utgifter och framforallt alla andra manniskors utgifter, bade ekonomiska och emotionella sa ar allt fan sa mycket dyrare nu. Hela Sverige ar till salu. Jag betalar garna lite mer i skatt, jag skulle garna se att jag betalade halften i skatt och sa var mer "gratis" (skattesubventionerat). Jag ser hellre att alla efter egen formaga betalar till en gemensam pott som alla sedan efter eget behov far dela pa. Jag blir sa javla arg nar de saljer vara skolor och vara sjukhus. Skolor som bara slussar elever for att fa en liten peng. Skolan som mamma jobbade pa som gav G till alla eleverna i Svenska som andrasprak for att fa en peng och sa att eleverna sedan kunde lasa de andra kurserna sa att skolan kunde fa annu mer pengar. Javla dumheter. Och jag VILL jobba, jag fattar inte allt detta tjaffs om att manniskor och framforallt ungdomar ar lata och att vi vill ga hemma och fa pengar for ingenting. Visst, det blir lite mycket ibland och jag onskar att jag bara kunde fa vara ledig lite (obs! inte nu, ar valdigt ledig, har bara skolan) men klart som fan att jag vill jobba. Jag vet ingen som inte vill jobba, som vill ga hemma och "ta andras pengar". Jag tror pa manniskor och jag tror att manniskor vill gora det basta av alla situationer, jag kanske ar brutalt naiv och ung och jag vet inte vad men fan vad trott jag blir.

Emelie ar dagens, veckans, manadens och kanske till och med arets hjalte som star ut med inte bara det faktiska problemet utan dessutom star upp och sager nagot trots alla javla idioter som hackar pa henne och hennes mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar